René Internationaal B.V.

SUCCESVOL GEFUND!
Na een succesvolle crowdfunding campagne en inmiddels volledige aflossing zijn we nu klaar voor fase 2. Wil je deze samen met ons realiseren?

46 deelnemers
Nog 0 dagen
100% geinvesteerd
100% geinvesteerd
Leningbedrag € 40.000
Rente per jaar 8,0%
Looptijd 60 MND
Risicoprofiel 4
Graydon Rating B
Reeds gefund 100 %
Reeds geinvesteerd € 40.050
Resterende looptijd 0 DGN
Investeerders 46

Portfolio uitbreiden van styling haircare producten

Bedrijfsgegevens

Bedrijfsnaam: René Internationaal B.V.

Oprichtingsdatum: 19-08-2008

Kernactiviteiten van de onderneming: René Internationaal bestaat sinds 2008 en is een opkomend bedrijf in professionele haarverzorging die zich richt op kapsalons en buitenlandse distributeurs. Met plezier bevoorraden we inmiddels ruim 400 kapsalons in Europa. Het succes van René Professional is toe te kennen aan het feit dat René van Alphen zelf als kapper is begonnen en weet wat kappers nodig hebben. Hij vertaalt dit dan ook naar activiteiten als productontwikkeling, productinnovatie, merchandise en educatie.

Producten en/of diensten: René Professional is een high-end kappersmerk dat verkrijgbaar is bij geselecteerde kapsalons. Het betreft hier twee lijnen, die beidde een eigen karakter hebben en samen maar onafhankelijk te gebruiken zijn.
PureRené Organic Hair is een compacte lijn in het hoogste segment met 17 producten te verdelen in shampoos, conditioner en styling producten.
ARTcolor een compacte lijn met kleuren shampoos en conditioner die kappers de touwtjes weer in handen geeft als het gaat om het maken van een persoonlijke kleurenmix, shampoo en conditioner.
Beide lijnen zijn marktproof. Merchandise programma, sales en aftersales zijn volledig operationeel.

Branche: detailhandel en industrie

Aantal werknemers: 3

 

Investeringsmotivatie

Naam van de business case: Portfolio uitbreiden van styling haircare producten

Wat is het product of dienst die je wilt gaan leveren?
Bij de verkoop van onze ARTcolor en PureRene producten aan de salons is steeds de vraag uit de markt gekomen of wij ook een compacte stylingslijn kunnen aanbieden. Dit heeft ons er toe gebracht om hierop verder te gaan en te kijken wat mogelijk zou zijn. Wij hebben ons hierdoor gerealiseerd dat dit ook een breekijzer is om de andere producten van RI bij de salons te kunnen plaatsen. Ook zullen er veelal kapsalon zijn die niet voor PureRené zullen kiezen maar wel deze stylingslijn omdat deze compact en sterk aansluit bij een brede groep kappers.
Wij zijn gestart en op dit moment hebben wij een stylingslijn ontwikkelt die bestaat uit 6 producten die gemaakt zijn voor gebruik en verkoop voor de kapper. Wij hebben een proefserie laten maken om dit te testen in de salons.
De reacties bij de proef salons zijn zeer goed en wij willen deze stylings-lijn nu breed uitzetten in Nederland/België. In een 2e fase zal dit ook aan distributeurs worden aangeboden omdat wij eerst voldoende terugkoppeling willen krijgen van de salons om eventueel aanpassingen door te voeren zodat pas gestart wordt in het buitenland als alles compleet is.
Om dit krachtig op de markt te brengen en de concurrentie voor te blijven hebben wij een financiering nodig van €40.000,-

Wat is de toegevoegde waarde voor de klant wat is je onderscheidend vermogen?
De meeste concurrenten zijn (onderdeel van) grote cosmeticabedrijven. René Professional onderscheidt zich hiervan als een kleine, flexibele, partij met grote kansen. René Professional heeft een goede positie opgebouwd als kappersmerk en producent van duurzame cosmetica op basis van zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten. Dit is belangrijk gezien de behoefte aan duurzaamheid in de maatschappij. De productlijnen zijn gepositioneerd in het midden en hogere segment.
Voor kapsalons betekent dit dat zij zich kunnen onderscheiden doordat zij naast een natuurlijk product ook een beperkte mate van exclusiviteit krijgen. Het is een product dat niet overal te koop is. Doordat RI de distributie voor Nederland en België in eigen hand neemt is het ook niet te krijgen via andere kanalen als via de wederverkopers en website van RI met provisie voor de wederverkopers.
Het “beperkte” assortiment heeft voldoende breedte voor een kapsalon om aan de behoefte van de consument en haarzelf te voldoen. Ook is met de toevoeging van de stylings-lijn een compleet assortiment ontstaan.
Het team noemt zich “de familie” wat genoeg zegt over toewijding naar buiten maar ook voor elkaar. Weinig overhead, een groot, internationaal netwerk en heeft goede contacten bij vakbladen en andere media. Er zijn goede contacten met Europese vakbladen waardoor het lukt om maandelijks artikelen geplaatst te krijgen. RI is zeer actief met op sociale media, zoals Facebook en LinkedIn en met persberichten.
De unieke productlijnen van René Professional zijn gepositioneerd in het midden en hogere segment en worden veelal gebruikt door de duurdere en professionele kapsalons in Nederland, België, Denemarken, Portugal, Engeland en vele meer.
De RI lijnen kunnen door distributeurs in het assortiment opgenomen worden zonder dat deze conflicteren met bestaande merken die zij voeren, omdat de RI lijnen zich onderscheiden door het gebruik, functionaliteit en aansluit bij de doelgroep.

Wat is de organisatie structuur?
René Internationaal B.V. (RI) is eigendom van R.M. (René) van Alphen middels persoonlijke holdings MontBlanc Holding B.V. RI heeft twee belangrijke divisies, de eerste zijn onze eigen merklijnen beide met eigen identiteit en het produceren van private label voor partijen die een merk hebben in de kappersbranche. Naast RI heeft de heer van Alphen nog een eenmanszaak waarin de kapsalon/schoonheidssalon Acoli Elite wordt geëxploiteerd. Met een klein team van drie medewerkers, vier stagiaires en een grote groep ZZP'ers hebben we een veerkrachtig en ook kundig team.

 

Financiële beoordeling

Wat is het omzetnivieau van je onderneming? En hoe ziet de toekomst eruit?
Door de groei de afgelopen twee jaar hebben doorlopen hebben we een sterk fundament kunnen bouwen. In het tweede deel van 2014 hebben we besloten kappers in Nederland zelf te gaan beleveren, met deze focus is de groei goed controleerbaar. Elke week komen er nieuwe klanten bij en worden herhalingsorders geplaatst, die wij met ons klein en krachtige team goed kunnen verwerken. Dit geeft een goede controle op de planning en voorraad. We hebben door de aanwinst van handelsagenten en onze eigen sales elke maand tien nieuwe klanten. Hierdoor kunnen we stapsgewijs groeien naar een klanten bestand van 350 kappers in de Benelux. Ook hebben we distributie groei buiten de Benelux, deze contacten worden duurzaam uitgebouwd, hierbij hebben we als doel elk jaar vier nieuwe contracten afsluiten. Door ons unieke portfolio van kappers producten en zichtbaarheid in de markt heb ik hier veel vertrouwen in.

Wat is cashflow prognose, wat zijn de grootste drie risico's en hoe ga je die managen?
De grootste risico's hebben we allemaal al doorlopen. In 2014 hebben we alle formules waar nodig aangepast aan de nieuwe cosmetica richtlijnen. Ook zijn al onze formules en producten genotificeerd bij de EU.
De merken René Professional,ARTcolor en Purerene zijn geclaimd bij een merk bureau en vastgelegd. Alle beelden, labels, handboeken, financiële administratie, educatie en documenten worden zorgvuldig in back-up opgeslagen.
Onze risico’s zijn zoveel mogelijk gespreid doordat wij ruim 60 klanten beleveren met onze eigen merken en private label. De omzet wordt grotendeels gemaakt in Nederland en bij gerenommeerde buitenlandse distributeurs. Nieuwe buitenlandse klanten dienen vooraf te betalen voordat wij de goederen verzenden.
Wij beperken alle risico’s door de juiste voorbereiding in wie we beleveren, hoe we producten maken, met vaste leveranciers en partners te werken en hebben korte lijnen. We zijn verzekerd, zijn op de hoogte van alle betreffende wetgeving, hebben een langere termijn visie en worden gecoacht door succesvolle ondernemers.

Welke kwaliteiten heb je in huis waarom je denkt dat deze investering door jou succesvol kan worden uitgevoerd?
Alle processen hebben we afgelopen twee jaar sterk kunnen verbeteren door de handboeken en software (crm-financieel-voorraadplanning) toepassingen die we dagelijks gebruiken van bestelling tot klantbezoek. Omdat René van Alphen al ruim 20 jaar kapper is het meten van kwaliteit in kappersproducten een sterke tool. Ook voor logistiek en financieel hebben we goed werkende procedures, die wekelijks worden bijgewerkt en goed met elkaar communiceren. Alle persberichten en publicaties worden gecheckt voor ze online gaan of worden verstuurd. De kracht van onze kwaliteit zit hem in de mix van betrokken medewerkers en goede procedures.

Welke zekerheden kan je geven?
Het grootste gedeelte van de gevraagde investering wordt gebruikt om de voorraad aan te leggen. Hierdoor kan snel en efficiënt geleverd worden en voor een langere tijd geld gegenereerd worden om de aflossing zeker te stellen.

Welke bonus kan je investeerders aanbieden?
Graag wil ik alle betrokken investeerders belonen en danken voor hun vertrouwen en investering, voor grotere investeerders wil ik graag iets terug doen:
€1000,-- tot €2499,-- een PureRené pakket twv €100
€2500,-- tot €4999,-- een PureRené pakket van €200
€5000,-- tot €40000,-- een PureRené pakket van €500 en een rondleiding met lunch

Zie bijlage voor verschillende producten en gerealiseerde projecten.

Uitkering rente?

Beste Rene,

Wellicht lees ik er overheen, maar is de rente uitkering jaarlijks?

Mvg,
Marten
Marten
ongeveer 4 jaren geleden
1 reactie(s)

Er zijn nog geen reacties op deze vraag.

Beauty style it up award gewonnen met beste shampoo

Ik krijg veel vragen van investeerders of de producten aanslaan bij de consument. Nu kan ik dit met een volle JA bevestigen. We hebben vorige maand de uitslag gekregen met een podium prijs en landelijke erkenning in Portugal. te midden van 800 inzendingen is onze Orangemint verkozen tot beste shampoo, ook de Spirulina heeft een finale prijs gekregen voor beste conditioner en de vragen blijft wekelijks groeien. Zo hebben we deze week Luxemburg en Polen voor het eerst mogen beleveren. Organische producten zijn zowel voor de kapper als consument een must to have!
flower
ongeveer 4 jaren geleden
0 reactie(s)

Er zijn nog geen reacties op deze vraag.

waar in Amsterdam te krijgen?

Beste René van Alphen,

Wat leuk om over jullie onderneming te lezen, ik heb in jullie geïnvesteerd omdat jullie groene producten maken. Voor een organische kappersmerk heb je ook nog eens een prachtige uitstraling weten te geven aan je producten en gehele opzet. Ik ben heel benieuwd waar dit allemaal te verkrijgen is? Mocht het ook verkrijgbaar zijn in Amsterdam zou ik dat graag vernemen.

Veel succes met zaken.
Groet Wim
wim
ongeveer 4 jaren geleden
1 reactie(s)

Er zijn nog geen reacties op deze vraag.

Cashflow en omzet

In de omschrijving wordt er gesteld dat de cashflow voldoende is om de lening te kunnen aflossen. Echter nergens in de bijlage kan ik omzet, cashflow en W&V cijfers vinden.
Waar zijn deze terug te vinden?
rwachtel
ongeveer 4 jaren geleden
1 reactie(s)

Er zijn nog geen reacties op deze vraag.
# Gebruiker Opmerking Bedrag
308 Anoniem Ik ondersteun graag Nederlandse initiatieven die...

Anoniem

Ik ondersteun graag Nederlandse initiatieven die gebaseerd zijn op natuurlijke ingediënten.

€ 500,00
309 Joostl Succes!
€ 25,00
310 Anoniem
€ 1.000,00
311 Anoniem
€ 500,00
312 hans@muisfamily.nl Succes
€ 1.000,00
313 MichelDeInvesteerder
€ 2.500,00
314 Anoniem
€ 1.000,00
315 #213
€ 2.000,00
316 Anoniem
€ 25,00
317 Anoniem Veel Succes!
€ 2.500,00
318 Anoniem
€ 25,00
319 Anoniem
€ 975,00
321 BI-Topics Succes
€ 150,00
322 MichelDeInvesteerder
€ 2.500,00
323 Anoniem
€ 1.000,00
324 Jarno
€ 500,00
325 Marja Verschoor-Meijers
€ 1.000,00
326 Anoniem
€ 500,00
329 Jochem G Succes !
€ 1.000,00
330 Anoniem
€ 500,00
331 Anoniem
€ 500,00
332 Raymond Veel succes!
€ 1.000,00
333 Anoniem
€ 850,00
353 Anoniem
€ 1.025,00
355 Jan Verschoor Ik geloof in je succes!
€ 1.000,00
356 Anoniem
€ 500,00
369 Anoniem
€ 25,00
394 Anoniem
€ 200,00
395 Anoniem
€ 25,00
402 Anoniem
€ 100,00
407 Anoniem
€ 450,00
412 Anoniem
€ 300,00
416 ave Bewondering voor je bevlogenheid. Succes. Alfred
€ 500,00
417 Anoniem
€ 300,00
421 Anoniem
€ 100,00
422 Evev
€ 1.000,00
423 Jan Wind We hebben veel vertrouwen in het merk Rene omdat...

Jan Wind

We hebben veel vertrouwen in het merk Rene omdat we ook in zijn vorige crowdfundingcampagne hebben geïnvesteerd. De shampoo vindt mijn vriendin verbluffend goed en ik heb een bevriende kapper inmiddels een proefpakket mogen overhandigen. Ik denk dat dit een groot suc6 wordt.

€ 1.000,00
426 Anoniem
€ 25,00
428 Anoniem
€ 25,00
430 #462
€ 25,00
436 Anoniem
€ 100,00
438 #468 Succes !
€ 1.000,00
440 Anoniem
€ 25,00
441 Anoniem
€ 25,00
442 Anoniem
€ 200,00
443 Realist
€ 300,00
445 Anoniem
€ 550,00
447 Anoniem
€ 100,00
448 Anoniem
€ 500,00
451 #455
€ 500,00
453 Anoniem
€ 400,00
454 Anoniem
€ 100,00
456 Anoniem Op naar de volgende groeispurt
€ 7.000,00
465 Anoniem
€ 1.100,00

René Internationaal B.V.

René Internationaal B.V.

19-08-2008

René Internationaal bestaat sinds 2008 en is een opkomend bedrijf in professionele haarverzorging die zich richt op kapsalons. Met plezier bevoorraden we inmiddels ruim 300 kapsalons in Europa. Het succes van René Professional is toe te kennen aan het feit dat René van Alphen zelf als kapper is begonnen en weet wat kappers nodig hebben. Hij vertaalt dit dan ook naar activiteiten als productontwikkeling, productinnovatie, merchandise en educatie.

René Professional is een high-end kappersmerk dat verkrijgbaar is bij geselecteerde kapsalons. Het betreft hier twee lijnen, die beidde een eigen karakter hebben en samen maar onafhankelijk te gebruiken zijn.
PureRené Organic Hair is een compacte lijn in het hoogste segment met 17 producten te verdelen in shampoos, conditioner en styling producten.
ARTcolor een compacte lijn met kleuren shampoos en conditioner die kappers de touwtjes weer in handen geeft als het gaat om het maken van een persoonlijke kleurenmix, shampoo en conditioner.
Beide lijnen zijn marktproof. Merchandise programma, sales en aftersales zijn volledig operationeel.

Handel en horeca

3

www.rene-professional.com